Kerületünk

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 20. szombat, Tivadar

Molnár Gyula a Tétényi úti állomás balesetéről

A lakosság nem volt veszélyben, a polgármester azonban azt kéri a 4-es metró építését végző összes cégtől, különös tekintettel legyenek bizonyos körülményekre az építkezés során.

A lakosság nem volt veszélyben. Erről tájékoztatták a szakemberek Molnár Gyula polgármestert a Tétényi úti balesettel kapcsolatban.

A szakemberek megerősítették azt, hogy egy szellőzőakna építése közben tört el egy víz és egy gázcső, ez okozta a balesetet. A legfontosabb hír az, hogy a környék lakói, és az ingatlanok nem voltak veszélyben.

Ma Újbuda viseli a 4-es metró építkezésének legtöbb kellemetlen következményét, igaz, az elkészült metrónak a legtöbb előnyét is az itt lakók fogják élvezni. A polgármester ezért az önkormányzat nevében - ahogy eddig is - minden segítséget megad az építkezéshez.

A kerület vezetése ez ideig is kiemelt figyelmet fordított a 4-es metró beruházásának minden fázisára, ami a kerület lakóit, az itt élőket, vagy az itt dolgozókat érintette. Ezért tartotta fontosnak, - elsőként az érintett önkormányzatok közül - hogy helyi metróbiztos kísérje figyelemmel mindazon lépéseket, amelyek a megszokottól eltérő körülményeket okoznak a beruházás során, és szükség szerint kezdeményezzen lépéseket az indokolatlan közlekedési, környezetszennyezési és egyéb a helyi lakók nyugalmát érintő kérdésekben.

A mostani baleset azonban felvet néhány kérdést az építkezéssel kapcsolatban. Molnár Gyula polgármester azt kéri a 4-es metró építését végző összes cégtől, hogy a következőkre különös tekintettel legyenek az építkezés során:


* Újbuda és Budapest lakosságának biztonságára, annak fényében, hogy egy ekkora építkezésnél balesetek előfordulhatnak A váratlan földomlással kapcsolatban ki kell emelni, hogy e hagyományos, bányászati módszerrel épülő rövid szellőző alagút esetén sem törvényszerű az előfordult földomlás.
Figyelmesebb, szakszerűbb előkészítéssel meg lehetett volna előzni a bajt. A fúrópajzzsal készülő fő-alagút építése során azonban el sem képzelhető hasonló probléma, ott olyan mértékben nyújt biztonságot a pajzs-rendszer, hogy még az esetleges vízbetöréseket is ki tudja védeni a munkagép.
* Újbuda, és Budapest épületeinek védelmére
* Újbuda és Budapest közterületeinek a lehető legkisebb terhelésére. Újbudán hosszú ideje nélkülözni kell olyan fontos közterületeket, mint a Műegyetem Rakpart - ahol a csúszást a Tétényi úti balesethez hasonlóan egy a közműtérképen nem szereplő műtárgy okozza. Ez a probléma felveti annak a szükségességét, hogy Budapest közműveiről, földalatti járatairól egy egységes, és informatikai alapú adatbázis készüljön.
* Az építkezés határidejének és színvonalának tartására.


Újbuda továbbra is elkötelezett a 4-es metró mellett. A mostani balesetben szerencsére nem sérült meg senki. Bármely olyan intézkedés, amely az építkezés, az ott dolgozók és a környéken lakók biztonságát növeli, Újbuda önkormányzatánál támogatásra talál.

Újbuda MÉDIA (2007. 09. 05.)

 

Kapcsolódó cikkek:

Földomlás a 4-es metró építésén (2007. 09. 04.)