A most indult munkák elsődleges célja Őrmező és az új metróvonal közvetlen kapcsolatának biztosítása, de olyan feladatok is szerepelnek a vállalkozó szerződésében, amelyek meggyorsíthatják majd a most zajló őrmezői építészeti tervpályázat majdani nyertesének munkáját. A közel 3 milliárd forintból megvalósuló beruházás a szerződés szerint egy éven át zajlik majd, határidőre történő befejezése előfeltétele az új metróvonal jövő év első felére tervezett utasforgalmi próbaüzemének.
Az M4-es metró projekthez kapcsolódó egyik legfontosabb felszíni beruházás az őrmezői intermodális - azaz több közlekedési ágazat csatlakozására épülő - csomópont megépítése. A Kelenföldi pályaudvar állomásához kapcsolódó, őrmezői oldali felszínrendezésre a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság - a tervezési feladat volumene és komplexitása okán, valamint a feladat összetett város- és közlekedésfejlesztési vonatkozása miatt - ősszel építészeti és közlekedési tervpályázatot írt ki. A metró kijáratához csatlakozó helyi és helyközi autóbusz-pályaudvar, továbbá a közel 500 férőhelyes P+R parkoló és a 120 B+R kerékpártároló tervezését is magában foglaló pályázati eljárás jelenleg is folyamatban van, a pályaművek benyújtásának meghosszabbított határideje 2013. március 4-e. Erről bővebb tájékoztatás a Budapesti Közlekedési Központ honlapján olvasható.
A teljes intermodális csomópont előkészítése - döntően területszerzési, illetve szabályozási nehézségek miatt - korábban jelentős késést szenvedett, a végállomás térségének felszínrendezési munkái közül azonban a Kelenföldi pályaudvar állomás Őrmező felőli kijárati műtárgyának megépítése elengedhetetlen az M4-es metró utasforgalmi próbaüzemének 2014 első félévére tervezett elindításához, azaz a kijáratnak jövő év tavaszáig mindenképpen el kell készülnie. Ennek érdekében ezek megvalósítására a BKV Zrt. 2012 őszén nyílt közbeszerzési eljárást írt ki, melynek nyertesével, a legalacsonyabb - közel 3 milliárd forintos - ajánlati árral induló SMA 2012 Őrmező Konzorciummal (tagjai a STRABAG-MML Kft. és a Magyar Aszfalt Kft.) 2013. február 1-jén kötött vállalkozó szerződést. A vállalkozó február közepén kapott hozzáférést a munkaterülethez, a szerződés értelmében 53 héten, azaz valamivel több, mint egy éven át tartó kivitelezés a napokban az ideiglenes közműépítési és vésési munkákkal kezdődött el.
A nyertes konzorcium szerződéses feladatai között szerepel a kijárati műtárgy kivitelezésén túl a kapcsolódó szellőzőkivezetés megépítése, a jövőben döntően szervizútként funkcionáló Péterhegyi út felújítása 800 méter hosszban, ideiglenes (közös helyi és helyközi) buszvégállomás kialakítása, valamint a majdani végleges autóbusz terminál és P+R parkoló földmunkáinak elvégzése is - utóbbi két eleme a szerződésnek a tervpályázat lezárását követően az abban foglalt munkák meggyorsítását hivatott szolgálni.
A most induló munkák elsődleges célja az őrmezői terület és a metróvégállomás közötti kapcsolat biztosítása. Az új kijárat a Kelenföldi pályaudvar alatt már megépült gyalogos aluljáró folytatását fogja képezni, innen lehet majd elérni a felszíni kijáratokat, a majdani autóbusz terminált és a P+R parkolót is. A műtárgy alsó szintjén alakítja ki a vállalkozó az állomás szellőzési rendszerét, a felső szintje pedig gyalogos aluljáróként fog üzemelni. A tervek szerint a megvalósítást követően sem fog érezhetően megnőni a környező lakótelep, illetve a Péterhegyi út forgalmi terhelése.