Szintén állomásépítési munkálatok miatt május 15-től lezárják a Műegyetem rakpartot. A lezárás ideje alatt nem lehet majd keresztülhajtani a felső rakparton a Műegyetem előtt, de lezárják az egyetem előtti parkoló egy részét is. A gyalogos forgalmat az építkezés ideje alatt is folyamatosan biztosítják majd.
Azért, hogy a felszíni forgalmat a lehető legrövidebb ideig korlátozzák, az állomást a Baross téren is alkalmazott, résfalas technológiával építik. Ennek lényege, hogy először megépítik az állomás vasbeton szerkezetét, majd a kész födémre visszaterelik a forgalmat. Így az állomásépítés további munkafolyamatai már nem járnak komoly forgalomkorlátozásokkal.
A Gellért téri munkálatok a jelenlegi tervek szerint 2009. októberében fejeződnek be, de várhatóan novembertől 2x1 sáv járható lesz a Műegyetem rakparton. Mint azt Demszky Gábor főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján elmondta, a Gellért téri állomás kivitelezési munkálatait a közbeszerzési eljárás nyertese, a BAMCO konzorcium végzi. A BAMCO konzorcium építi a 4-es metró alagútjait is. A Gellért téri állomás peronszintje a felszíntől 29,5 méter mélyen lesz. Az állomáson 4+4 mozgólépcsőt és 2 liftet építenek be. A munka során a kivitelező vállalatok 60.000 köbméter földet termelnek ki, ennyi föld több mint 11 méter magasan borítana be egy teljes foci pályát és 7.300 köbméter betont építenek be, amely elegendő lenne majd 4 db, 50 méteres úszómedence megtöltéséhez. Az alagútépítés során kitermelt föld egy részét az Etele téren, illetve a Gellért téren emelik a felszínre. Az itt kitermelt földet hajóra rakják és a Dunán szállítják el.
A Gellért téri állomás építésekor a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a hőforrások védelmére. A Műegyetemhez közelebb eső park helyén egy közel 250 méter mély kutat fúrnak, így folyamatosan tudják ellenőrizni a hévizek állapotát. A 4-es metró minden állomása, így a Gellért téri is teljesen akadálymentes lesz. A mozgólépcsők mellett liftek is segítik a kerekes székkel, babakocsival, nagy csomaggal utazók közlekedését. A látássérültek különleges, "tapintható és hangos" tájékoztató rendszerek segítségét vehetik igénybe.
Május 12-én közműkiváltással kezdődik a Tétényi úti, valamint a Bocskai úti állomás építése, miközben megkezdik a talaj és karsztvíz figyelő kutak, valamint az épületmozgás, zaj és rezgésmonitoring rendszer kiépítését is. Az Etele téri fúrópajzs indítóaknája, és a kiszolgáló építmények kialakítása jelenleg is zajlik.
Az ÚjbudaTV stábja pénteken elsőként forgathatott az elzárt építési területen, az összeállítást május 15-től az Újbuda Magazinban láthatják, amely az interneten is megtekinthető a www.ujbudatv.hu címen a letöltés link megnyitásával.