Tájékoztatásuk szerint a Fővárosi Önkormányzat kulturális, valamint városképvédelmi bizottsága is zöld utat biztosított már a vágányösszekötéshez azzal, hogy hozzájárultak a Villányi út torkolatában nemrég felállított Móricz Zsigmond-szobor áthelyezéséhez. A szobrot a körtéri Gomba épület mellett, a Fehérvári út torkolatának szomszédságában állítják majd ismét fel, várhatóan a jövő év végén.
Lakos Imre (SZDSZ), a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke, aki a XI. kerület egyik alpolgármestere is, az MTI-nek elmondta, hogy a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának várhatóan ez év végéig megvalósuló összekötése egyelőre csak "fizikai lehetőséget" teremt arra, hogy a 61-es villamos a Moszkva tértől Albertfalváig járjon. Arról ugyanis még nincs semmilyen döntés, hogy a közlekedés milyen forgalomszervezéssel valósul meg a későbbiekben a térségben. A szakbizottság várja ez ügyben a javaslatot, ami várhatóan érinti majd a BKV paraméterkönyvét, és tisztázni kell azt is, hogy milyen kihatása lesz a vágányösszekötésnek a Bartók Béla úti forgalomra - jegyezte meg.
Fővárosi képviselők elmondták azt is, hogy legkorábban három év múlva, a metró átadása után járna villamos a Villányi út és a Fehérvári út között. A metró átadása után ugyanis ritkíthatják a Fehérvári úton közlekedő villamosokat. Jelenleg olyan sűrű a villamosforgalom a Fehérvári úton, hogy ott újabb villamost, a 61-est semmiképpen nem tudnák átvezetni.
A Gellért tértől a tervek szerint úgy építenének új villamosvonalat, hogy a Batthyány tér felől érkező 19-es vagy a Deák tér felől közlekedő 47-es, 49-es a Duna partján tudjon továbbhaladni előbb a Petőfi hídig, majd a Lágymányosi hídig, végül pedig a Budafoki útig. A Műegyetem rakparton haladó villamosok pályája alá egyébként a Fővárosi Önkormányzat megbízásából nagy befogadóképességű mélygarázst építenek a metró átadásáig - jegyezték meg a képviselők.