Tovább egyeztet a Budapesti Közlekedési Központ a lakóközösségekkel a tömegközlekedés változtatásáról. Az M4-es metró budaörsi virágpiacig történő meghosszabbításáról annak idején a Fidesz képviselőcsoportja letett egy javaslatot, amit a parlamentben az akkori szocialista vezetés leszavazott. Emiatt megoldandó problémává vált a várhatóan erősen megnövekvő forgalom kezelése az Etele tér közvetlen közelében.
Az új metróvonal indulása miatt megváltozó felszíníni közlekedésről az utasok mellett több civil szervezet, valamint az érintett kerületek és települések polgármesterei is megküldték észrevételeiket a BKK-hoz. Ezek összegzése után nemrég Tarlós István főpolgármester néhány a kerületet is érintő járatvonalról és annak működtetéséről döntött. Ezek közé tartozik az őrmezői buszforgalom csökkentése, a gazdagréti 239-es busz további indítása, valamint 7-es buszcsalád kapacitásbővítése az új metró elindulása után. A főpolgármester kijelentette, hogy a felszíni járathálózat a metró átadása után sem csökkenhet, mivel nem készült el sem az autópálya-csomópont, sem a kelenföldi végállomás buszterminálja. Az utasok várhatóan fokozatosan szoknak át a metróra, de ez alatt az idő alatt sem okozható átmeneti kényelmetlenség. Az is fontos, hogy egy esetleges metró-üzemzavarnál is legyen elegendő felszíni kapacitás - tette hozzá Tarlós.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a BKK folytatja a megújuló felszíni hálózat szakmai részleteinek kidolgozását, a végleges buszhálózatot pedig február 28-ig (péntekig) hirdetik ki.