A részletes, mérnökien precíz vizsgálatból kiderült, hogy a Gellérthegyen található összesen 210 támfal közül 22-t azonnal fel kell újítani és további 42-nél fél évnél tovább nem halasztható a javítás.
- Semmiképp sem szeretnénk pánikot kelteni, amikor a tanulmány tényei alapján a 22 veszélyes állapotú támfal tulajdonosát értesítjük, de azt sem akarjuk, hogy még egyszer előforduljon a két évvel korábbi helyzethez hasonló falomlás - mondja az ügy kapcsán Lakos Imre alpolgármester.
- Minden tulajdonos számára hozzáférhetővé tesszük a vizsgálat megállapításait, és amennyiben a társasházak és egyéb magánszemélyek, érzékelve a problémát, maguk is együttműködnek és törekednek a megoldásra, felkutatjuk azokat a forrásokat, amelyek segíthetnek a munkák finanszírozásában. Biztos, hogy léteznek akár uniós, akár állami környezetvédelmi pályázatok, amelyeken érdemes elindulni.
A rossz állapotú támfalak 90 százaléka magántulajdonban van, ezért az önkormányzat csak figyelmeztethet a problémára. Az viszont a tulajdonosoknak is érdekük, hogy ne fajuljon odáig a helyzet, amely már visszafordíthatatlan károkat okoz a közterületeken és természetesen a határolt ingatlanon. Az önkormányzat egyébként saját költségvetéséből 40 millió forintot szán a támfalakkal kapcsolatos feladatokra idén. Ebből a pénzből fedezték az Ördögorom, továbbá a Sasadi úti támfalak kivitelezését, és a kőfal visszaépítésén túl a fenti tanulmány elkészítését, amely az Alsóhegy utca - Villányi út - Bartók Béla út - Szent Gellért rakpart - Kelenhegyi út - Pipacs utca - Rezeda utca által határolt terület közterületekkel határos támfalait vizsgálta. A gellérthegyi munkák során forgalomtechnikai feladatok is felmerültek, és a lakók felvetésének megfelelően hamarosan egyirányúsítják a Ménesi utat.
B. A. - Újbuda ÚJSÁG (2007. 11. 06.)