Az eseményen Demszky Gábor főpolgármester elmondta a Tétényi úti első állomáshoz három hónap múlva érnek el a gépek, míg a Keleti pályaudvarnál hozzávetőleg két és fél év múlva fejeződik be a munka.
Az ünnepélyes pajzsindító ceremónián a beruházást felügyelő cégek és a város vezetőin kívül jelen voltak az alagutak jelképes keresztanyái is. A bal oldali alagút, amelyben most a munka elkezdődött, Jánossy Zsuzsa vívó olimpikon után Zsuzsa, míg a jobboldali - amelyben két hét múlva indul el a fúrás -, a Gárdonyi Géza Általános Iskola egyik pedagógusa, Román Józsefné után Éva névre hallgat.
Az alagút falazata gyűrűkből áll össze, amelyek a gép mozgásával egy időben épülnek meg. Egy alagút gyűrű hat darab ún. tübingből áll össze. A tübingek az alagút egy-egy cikkelyét
jelentik, egy ilyen vasbeton darab súlya 3 tonna. A 4-es metró alagútjaiba összesen 6800 db ilyen gyűrű épül be.
A pajzsos alagútépítés a világ legmodernebb technológiája.
Így épült például a Franciaországot és Angliát összekötő csalagút is. A gépláncot több száz bonyolult műszer és berendezés alkotja, amelyek működését össze kell hangolni, ezért az építkezés első heteiben próbaüzemről van szó, azaz a pajzs többször leáll és újraindul.
K. A. - Újbuda TV (2007. 04. 10.)