Július elsejétől megszűnt az Újbuda busz, mert az utóbbi időben már nagyon kevesen utaztak rajta. Vélhetően a kerület központi, az egykori Skála helyének átépítése és a 239-es járat tavalyi beindítása miatt jelenleg sokan más irányt választanak, ha Gazdagrétről a város felé utaznak.
Nem kőbe vésett megszűntetésről, inkább az igényekhez rugalmasan igazodó változásról van szó - mondta Lakos Imre alpolgármester az ujbuda.hu érdeklődésére.
Azaz, reális esélye van annak, hogy amikor újra működő intézményeket, bevásárlóközpontot, mozit, és egyéb lehetséges utazási célokat kínál a Fehérvári út és Október huszonharmadika utca kereszteződésében az új városközpont, az Újbuda buszra ismét szükség lesz.
Eredetileg ugyanis Gazdagrét és a Móricz Zsigmond körtér közelében lévő központi terület közösségi közlekedési kapcsolódására született ez a járat. Most, a csomópont átépítése és a metróberuházás okozta "felfordulás" idején erre a kapcsolatra nincs igény.
Az önkormányzat évente 25 millió forintot költött a buszra, amíg erre valódi kereslet volt, ma már ezt a forrást inkább további ésszerű és aktuális célra szeretnék fordítani.
B.A. - Újbuda MÉDIA (2008. 07. 01.)