Polgármesterek, kerületi és fővárosi frakcióvezetők, valamint a helyzetelemző tanulmány készítői ültek egy asztalhoz Újbuda polgármesterének meghívására. A tanulmány tényei és a résztvevők véleménye alapján egyértelműen kiderült: a főváros terheit jelentősen csökkentené, ha a déli irányból, zömmel kocsival érkező mintegy 600 ezer ingázó metróra szállna már Budaörsön. Molnár Gyula szerint nem is kapacitásnövelési kérdés a nyomvonal meghosszabbítása, hanem jó alternatíva arra, hogyan lehet az utazókat eszközváltásra késztetni. Ami konkrétan a kerületet érinti, egy 2530 ezres lélekszámú városrészt lehetne így bekapcsolni
a közösségi közlekedés vérkeringésébe, és természetesen Újbuda levegője és útjai is megkönnyebbülnének.
A környezettanulmányt készítő FŐMTERV szakemberei közlekedéstechnikai összefüggésekkel, forgalmi adatokkal és a budaörsi helyszín elemzésével támasztották alá az agglomerációs végállomás létjogosultságát.
Kupper András, a kerületi Fidesz frakcióvezetője megkésett felismerésnek tartja a polgármester lobbiját, mert szerinte 2005-ben kellett volna támogatni a Fidesz kezdeményezését a kerületi és a parlamenti képviselő-testületben. Több ezer őrmezői adta aláírását akkor a virágpiaci végpont megvalósításához, de a polgármester és koalíciója elvetette az ellenzék ötletét. Lakos Imre alpolgármester szerint Kelenföld átalakítása nem halogatható és nem is lassítható, de a folyamatban lévő beruházásokat úgy kell megvalósítani, hogy ne gátolják az esetleges meghosszabbítást.
Vitézi Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint a budaörsi végállomás annyira szükségszerű, hogy a másik, zuglói végállomásról szóló vitánál előbbre kell venni ezt a döntést. Hoch Zoltán, az MDF fővárosi frakcióvezetője viszont úgy gondolja, ha már sorrendiségről beszélünk, jó lenne napirendre tűzni a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását. A tanácskozáson Tarlós István fideszes fővárosi frakcióvezető, Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester- helyettes is a budaörsi virágpiacig tartó metróvonal mellett foglalt állást.
Az ésszerűség mellett persze sokat nyom a latban a finanszírozás, a tervezés, a törvénymódosítás és az egyéb adminisztrációs feltételek. Ezek összessége bizonytalanná teszi, hogy a főváros és az országgyűlés végül igent mond az új végállomásra.