Öt éves gyermeke kíváncsisága adta az ötletet Nagymáté Emese vegyészmérnöknek, laborvezetőnek arra, hogy szervezett formában, játékosan, kísérletezgetve ismertesse meg a gyermekkel környezetüket. Minden anya tudja, hogy a kicsinyek számára nagyobb élvezet nincs, mint ha nyakig vizesen, homokosan tapasztanak, vagy éppen kavicsokat dobálnak a folyóba, nem beszélve arról, ha végre komoly méretű pocsolyával találkozhatnak. Az anyagok viselkedésének felfedezése, egymással vegyítése és az eredmény vizsgálata igazi gyermeki élmény. E nyitottság aztán a matematika, fizika és kémia órák időszakára a legtöbb gyermeknél jelentősen megcsappan. Vajon miért? - teszi fel a kérdést Nagymáté Emese. Tapasztalata szerinte az iskolai órákon nincsen elegendő idő a kísérletekre, az érdekességek bemutatására, így a reál tantárgyak megmaradnak a "túl száraz" kategóriában, a gyerekek egyszerűen nem értik, miért kell megtanulniuk, mire jó nekik mindez. Nem sikerül felkelteni az érdeklődésüket, és mire a középiskolás kort elérik, már nem is igen lehet megszerettetni velük a természettudományokat. A csökkenő óraszámok csak tovább nehezítik az oktató pedagógusok helyzetét. Szomorú eredmény, hogy az elmúlt tanévben egyetlen jelentkező sem volt az ELTE fizika tanári képzésére, és egyre kevesebben vesznek részt a mérnök -és kutatóképzésben is. A gyermekkorban megalapozható természettudományos érdeklődést szeretné erősíteni a kicsikben Nagymáté Emese, akinek vezetésével szeptember közepétől két helyszínen, az FMH-ban és az Albertfalvai Közösségi Házban Kistudós Club indul. Már óvodás kortól várják a gyermekeket, különböző időpontokban. A részletekről és részvételi díjról a www.kistudosclub.hu weboldalon kaphatnak tájékoztatást.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |