A kivitelezők már mind a kilenc állomáson levezényelték a próbát, a Kelenföld vasútállomás névre keresztelt átmeneti végállomás az utolsó volt a sorban. A szakemberek ilyenkor azt tesztelik, a keletkező füst mennyire áramlik ki a menekülő útvonalakra, és milyen hatékonyan képes elszívni azt a metró szellőztető-füstelvezető rendszere. A füstpróba azt imitálja, mi történik akkor, amikor égő szerelvény érkezik az állomásra. A vágányokon elhelyezett hordókból először vörös, majd fehér, végül fekete füst gomolygott ki hatalmas felhőkben. A pirotechnikusok olyan speciális műfüstöt állítanak elő, amely nem mérgező, ugyanakkor teljes mértékben megegyezik a valódi füst tulajdonságaival. - A 4-es metrót az elérhető legmodernebb tűzvédelmi rendszerrel látták el, melynek elemei között szerepel többek között a füstelszívó rendszer, a sínek között futó, valamint az állomások elején és végén elhelyezett vízköd oltórendszer és az oltóvíz hálózat. – A beérkező égő metrót tehát vízfüggöny fogadja, és a sínek felől is megkezdődik az oltás - tájékoztatott a helyszínen Blahó Tamás, a Fővárosi Katasztrófavédelem hatósági osztályvezetője, aki szerint a rendszer példásan vizsgázott, de hivatalos eredmény csak a jegyzőkönyvek elkészülte után mondható ki. A teszt valóban látványosan szemléltette, hogy akármilyen nagy a füst a vágányokon, a peronszintre szinte egyáltalán nem szivárog át. A DBR metró tájékoztatása szerint az állomások 90 százalékos, némelyek 100 százalékos készültségben vannak. 2014. március 31-én egyszerre adják át az összes állomást, innentől indul az utasforgalmi próbaüzem, ami azt jelenti, hogy már utazhatunk a sofőr nélkül irányított 4-es metrón.