Jövő tavasszal megkezdődhet az M1-M7-es autópályát a Lágymányosi híddal összekötő XI. kerületi Andor utca kiszélesítése; Újbuda alpolgármestere szerint jó esély van arra, hogy a 3,5 milliárd forintos, 12 éve tervezett beruházás jórészt európai uniós forrásokból épülhet meg.
Lakos Imre (SZDSZ), aki egyben fővárosi és országgyűlési képviselő is, hétfőn a távirati irodának azt mondta, úgy látja, megvan az esély és a szándék arra, hogy a tehermentesítő út 2x2 sávosra szélesítéséhez szükséges, még hiányzó 2,5 milliárd forintot megkapják. Közölte, a rövidesen lejáró építési engedélyt meghosszabbítják és előkészítik a beruházást, hogy jövő tavasszal megkezdődhessen az egy-másfél évig tartó munka; a készületekre nemrég 100 millió forintot szavazott meg a főváros.
Mint mondta, az útépítés ügye "már minden viharon túl van, és minden fellebbezést kibírt". Utalt arra, hogy a térségben élők közül sokan az elmúlt tíz évben még ellenezték a beruházást, attól tartva, hogy az Andor utca forgalma jelentősen megnő. Az alpolgármester szerint ma már mindenki várja az Egér utat a Szerémi úttal összekötő út kiszélesítését. A jelenleginél rosszabb állapotokat nem lehet teremteni, ma kilométeres sorok pöfögnek a Tétényi és a Fehérvári út között, ennél környezetszennyezőbb állapot nincs - figyelmeztetett Lakos Imre.
A beruházás részleteit ismertetve elmondta, a jelenlegi 1x1 sávos út és az elbontott ipari vágányok helyén épülő 2x2 sávos tehermentesítő, két kilométeres utat fasorokkal, zöld sávval, és egyes szakaszokon hangvédő falakkal határolnák el a társasházas, lakótelepi és kertvárosias övezetektől.
Az alpolgármester szerint azt sem szabad megengedni, hogy az Andor utcába csatlakozó kis, kertvárosias utcákba "szétspricceljen" az átmenő forgalom, ezért a terveket még forgalomtechnikai szempontból is át kell majd tekinteni. Közölte azt is, nem szeretné, ha erre a térségre teherautó-forgalom zúdulna. Mint mondta, az új Andor utcának "kifejezetten nem" teherforgalom-átvivő szerepűnek kell lennie.
MTI (2008. 03. 18.)