Április 3-án az Etele téri indítóaknából indult el nagy örömünnep közepette a két fúrópajzs. Mostanáig Zsuzsa pajzs - amelyik előbb indult - kb. 200 m-t haladt előre, ebből pedig egy 80 m-es szakasz tekinthető késznek. Demszky Gábor látogatása alkalmával elmondta, az építés ennél azért gyorsabban fog haladni, mivel 300 m után vége a próbaüzemnek.
Az alagút falát az ún. tübingek, azaz betongyűrűk alkotják, ezeket a pajzs előrehaladásával párhuzamosan illesztik a falra. Demszky Gábor kérdésünkre azt is közölte, a hatalmas mennyiségű kitermelt földet mégsem lehet a Dunán leúsztatni, mert a folyó változó vízállása miatt a mélyfekvésű teherhajók nem tudnának közlekedni.
Ehelyett azonban teherautók váltják egymást, jelentősen növelve a kerület és a főváros közlekedésének megterhelését, szennyezését. A főpolgármester erre reagálva hozzátette, a főváros az érintett terhelt kerületek kompenzálására pénzalapot fog elkülöníteni. Újbuda számára azonban jó hír, hogy ígérete szerint júliusban már közlekedni fog a villamos a Fehérvári úton. Őszre pedig elkészül az állomás födéme, így ezen az úton az autós forgalom is megindulhat.
T. D. - ÚjbudaTv (2007. 07. 03.)