Kerületünk

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 19. péntek, Emma

60+ Médiaműhely: A bank meg az e-mail

Egy bank sem keresi meg ügyfeleit e-mailben! E-mailt csak abban az esetben küld, ha mi írunk a neki, és arra válaszol. Ezt tartsa mindig szem előtt!

Az utóbbi hetekben több olyan levelet kaptam "bankomtól", mely arra szólított fel, hogy klikkeljek a megadott linkre adataim frissítése miatt.
Tudom, hogy ilyen e-mailt a bank nem küld, pláne nem olyat, amit angolul vagy tört magyarsággal írtak.


A harmadik ilyen levél után másolatot küldtem a bankomnak. Láss csodát, a bank válaszolt! Megköszönte, hogy értesítettem az adatlopási kísérletről.

Érdeklődésemre elmondták, hogy több ügyfelük, és más bankok is jelezték, hogy hasonló levelet kaptak.

Legyen óvatos!
Az adathalászok nagyon agyafúrtak! Nem vizsgálják, hogy ügyfele-e annak a banknak, melynek nevében írják a levelet. Nem csak adatfrissítés miatt írnak, hanem kártya limitváltozással kapcsolatban is kérnek adatokat.

Mi a teendő, ha figyelmetlenségből mégis megadja a kért adatokat?
Azonnal változtassa meg a bank internetes oldalán a jelszavát és használja a mobil aláírást. A mobil aláírás védelmet nyújt az Interneten keresztül történő utalások esetén - díjmentesen igényelhető.

Remélem nem riasztottam el a kényelmes internetes bankhasználattól! Nem ez volt a célom, csak az utóbbi időben elharapódzó adatlopási kísérletre akartam felhívni a figyelmet.

sztorma - 60+ Médiaműhely (2009. 12. 10.)