A Duna budapesti szakaszának legmélyebb és legkeskenyebb része felett átívelő hidat legutóbb 1980-ban újították fel, nem sokkal később azonban világossá vált, hogy a szerkezet több helyen is meggyengült, ezért 1985-ben megszületett a döntés, tíz éven belül le kell állítani a villamosforgalmat.
1994-ben a rezgésvizsgálatok során kiderült a helyzet jobb mint várták, a tömegközlekedés maradhat, ám a budai oldalon megroppant elemeket feltétlenül ki kell cserélni. Mivel a 4-es metró Vámház téri megállójának építése miatt az átkelőt 15 hónapra amúgy is le kell zárni, a főváros illetékesei úgy döntöttek itt az ideje az újabb rekonstrukciónak.
Ennek során megerősítik az acélszerkezetet, a vasbetonpályákat, elvégzik a teljes korrózióvédelmet, kijavítják a pilléreket és a hídfőket. A felújítás magában foglalja a műemléki rekonstrukciót, a híd alatt húzódó négy vízvezeték cseréjét, a kábelek felújítását, és az új díszkivilágítást.
A kivitelezés költsége több mint öt milliárd forint, amelyből a műszaki munkálatok 4,7 milliárd forintot emésztenek fel.
Május 2-tól a korrózióvédelmi munkálatok állványzatát kezdik építeni, amelyek miatt először a déli, vagyis a Petőfi híd felé eső járdát zárják le. Az autóforgalom augusztus 21-ig zavartalan marad, akkor azonban a hidat mind a közúti, mind a villamosforgalom elől lezárják.
A felújítással várhatóan 2008 őszére készülnek el, a hidat azonban csak akkor adják át, amikor a metróépítők is befejezik a munkát a Vámház téren, ami jövő év végén esedékes.
A Podmaniczky Program keretében idén még öt kisebb átkelőt újítanak fel (pl. Városligeti-tó feletti gyalogos hidat) ezek közül azonban egy sem érinti a XI. kerületet. Ennek ellenére nyáron a városba indulóknak számítani kell az Árpád híd aszfaltozása miatt kialakuló dugókra, 2008 augusztusától pedig a Margit híd felújítása is kerülőkre kényszerítheti az autósokat.
K.A. - Újbuda TV (2007. 05. 01.)