A főváros közlekedése szempontjából kiemelt fontosságú a közösségi közlekedés színvonalának megtartása, fejlesztése, melyhez nélkülözhetetlen eszköz a tömegközlekedés előnyben részesítése a torlódások által terhelt csomópontokon, útvonalakon.
Az M1-M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszán az Európai Unio támogatásával épül a Lapu utcától a Sasadi útig autóbuszsáv leállósáv igénybevételével, mely ott csatlakozik a már meglévő buszsávhoz.
A főváros nyugati kapujaként működő M1-M7 városi főforgalmú úton mindennapos a centrum irányban haladó forgalom torlódása, melynek hatásai a közösségi közlekedés járművei - így a 40, gyors 40, 87, 87A , gyors 139, 239, gyors 153, 40 E, 72, gyors 172 járatok valamint a Volánbusz járművei sem mentesülnek.
A közösségi közlekedés eszközeit ezen a szakaszon centrum irányban 4500 utas veszi igénybe a reggeli csúcsforgalom idején 7.00-8.00 óra között. Az átlagos napi utasszám 32500 fő.
Budapest Főváros Önkormányzata a jelenleg a Budaörsi úton a Sasadi úti - Dayka Gábor utca közötti szakaszon meglévő autóbuszsávot a most épülő 600 m-es új szakasszal meghosszabbítja oly módon, hogy azt már a Lapu utcától igénybe vehessék a tömegközlekedés járművei.
A buszsáv részben a meglévő leállósáv szélesítésével, a forgalmi sávok csekély mértékű szűkítésével került kialakításra. A buszsáv kialakítása nem járt jelentős forgalmi zavart okozó korlátozásokkal. A forgalomba helyezés 2007.augusztus 16-án megtörtént.
Újbuda MÉDIA (2007. 09. 05.)