Kerületünk

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 28. csütörtök, Stefánia

Menük közül lehet választani szeptembertől - Megújul a menza

Valószínűleg a legtöbb újbudai családnak van olyan tagja, aki menzán étkezik. Kerületünkben közel tízezer gyermek, illetve idős ember számára fontos, hogy a naponta kapott étel valódi étkezéssé váljon, és ne kelljen a szülőknek, hozzátartozóknak kipótolni az iskolai vagy az idősotthoni ellátást.

2019 óta Újbuda vezetése rengeteg kihívással találta magát szemben a közétkeztetés kapcsán. A négy évvel ezelőtti választások után most először nyílt lehetőség arra, hogy a kerület beleszóljon abba, mi kerüljön az asztalra – idén jár le ugyanis az a szerződés, amit az előző vezetés szokatlanul hosszú időre, tíz évre kötött. Időközben a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) társadalmi nyomásra új szabályokat alkotott, melyek közül több is bekerült a közbeszerzési szabályozásba, így már új feltételekkel lehetett idén kiírni a közbeszerzési tendert. Fontos volt, hogy minél több friss alapanyagot használjanak a konyhák – amelyek minősítését szigorúan ellenőrzik –, emellett elvárás volt, hogy több gyümölcs és zöldség kerüljön az asztalra. A legkézzelfoghatóbb változás az lesz szeptembertől, hogy László Imre polgármester javaslatára Újbudán most először két menüsorból lehet választani, vagyis minden nap lesz A és B menü. Az újításokról az intézmények közvetlenül is beszámolnak majd, de az önkormányzat a honlapján és a közösségi médiában is értesíti a kerületben élőket.

 

Kis-Fleischmann Éva, az önkormányzat polgármesteri kabinetjének vezetője lapunknak elmondta: „Az eljárás megindítását megelőzően tisztában voltunk a kilátástalan makrogazdasági helyzettel, az élelmiszereket sújtó közel 40 százalékos inflációval. Tudtuk, hogy a pályázat során kapott ajánlati árak magasabbak lesznek a korábbi szerződéses áraknál, hiszen azok már az előző szerződés hatálya alatt tarthatatlannak bizonyultak, és ezek a gondok a szolgáltatás minőségében is jelentkeztek. Ezért határozott elképzelésünk volt egy olyan tender, ahol a szolgáltatás minőségének javítását tűzzük ki elsődleges célul. Meggyőződésünk, hogy gyermekeink és az idősotthonokban ápolt szeretteink minőségi étkezése megéri azt, hogy az előző évekhez képest több mint 40 százalékkal többe kerüljön mindez. Újbuda vezetése büszkén vállalja, hogy többet költsön a kerületi költségvetésből egészségesebb ételre, több gyümölcsre és zöldségre, valamint tényleges választási lehetőségük legyen az újbudai lakosoknak arra, hogy milyen főtt ételt egyenek aznap: főzeléket vagy tésztát, rántott húst vagy halat. Szeretnénk gondoskodni arról, hogy a menza ne csak egészséges legyen, hanem az egészséges élet lehetőségét is megteremtse.”

 

A választási opción túlmenően fontos újítás, hogy bevezetik a fogyasztói visszajelzési rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a szülők, illetve az érintettek megfogalmazzák véleményüket, kritikájukat, elégedettségüket a szolgáltatás minőségével kapcsolatban. Az önkormányzatnak kettős célja van. Egyrészt, hogy minél szélesebb körtől kapjanak jelzést, így gyorsabban lehessen reagálni a felmerült problémákra és a változó igényekre. Másrészt fontos, hogy a korábbi rossz gyakorlattal szemben a mostani szerződést egy évre kötötték a szolgáltatóval, amelyet az önkormányzat további egy évvel tud meghosszabbítani, ha a fogyasztói visszajelzések alapján elégedett a szolgáltatás minőségével.

 

Újbuda Önkormányzata kéri az érintetteket, hogy éljenek az A és B menü adta választási lehetőséggel, és legyenek aktívak a visszajelzések során.