Egyedülálló ösztönző rendszer: 500 forint kompenzáció a lemondott ételek után
Fontos újítás az az országban egyedülálló kezdeményezés, amellyel a gyermekétkeztetésben a környezettudatosság és a felesleges pénzkidobás megelőzése az eddigieknél lényegesen nagyobb hangsúlyt kap. Az észszerű költségcsökkentés jegyében hozott intézkedés lényege, hogy már december 1-jétől, a határidőben lemondott napi étkezések után napi nettó 500 forint kompenzáció jár. Ezzel a tudatos szülők nemcsak a befizetett pénzt kapják vissza, hanem a lemondások után összegyűlt összegeket is. Utóbbi kifizetésére alapesetben háromhavonta, egyben kerül sor, vagy abban a negyedévben, amikor a kompenzáció összesített összege eléri a bruttó ötezer forintot, és megtörtént a szükséges igénylő nyilatkozat leadása. Az újítással az önkormányzat terhei is jelentősen csökkennek, mert nem kell kifizetni gyerekenként napi több ezer, összeségében akár több millió forintot az el nem fogyasztott ételekért. A környezeti terhelés is csökken azáltal, hogy nagyságrendekkel kevesebb étel kerül a szemétbe, feleslegesen. Így a közétkeztetésre fordított évi 5,2 milliárd forintot lehetőség van a minőség folyamatos javítására fordítani a selejt termelése, illetve a felesleges kiadások helyett.
Igazságosabb támogatási rendszer
Az elmúlt időszakban mindenki által megszenvedett infláció miatt az étkezési költségek is megemelkedtek. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ellátottról tudjon gondoskodni, az önkormányzat az eddigieknél több terhet vállal át. Az igazságosabb finanszírozási rendszerrel 2024. február 1-jétől több embernek, több kedvezmény vagy támogatás biztosítható. Az ügyintézés is egyszerűsödik: a szükséges, kitöltött igénylőlap és a jövedelemigazolás már Ügyfélkapun keresztül, postai úton, személyesen vagy akár a hivatalban kihelyezett gyűjtőládákban is leadható lesz.
Új, 360 fokos fogyasztói visszajelző rendszer
Újbuda Önkormányzata számára kiemelten fontos, hogy a kerületi oktatási-nevelési, valamint szociális intézményekbenétkezők elégedettek legyenek a kapott ételekkel, valamint a szolgáltatás színvonalával. Az ellátottak visszajelzései elengedhetetlenek a minőség folyamatos javítása érdekében, ezért az új, 360 fokos minőségbiztosítási és fogyasztói visszajelző rendszer részeként a kozetkeztetes@ujbuda.hu e-mail cím mellett, néhány egyszerű lépést megtéve az Újbuda applikációban, valamint időszakonként az intézményeknél elhelyezett véleményládák segítségével is beküldhetők az észrevételek. Sőt, az ősz eleji jó tapasztalatokat alapul véve rendszeres online elégedettségi kérdőívek kitöltésére is lesz lehetőség. További újdonság, hogy a kerületi óvodákban és iskolákban étkező gyermekek szülei, előzetesen meghatározott időpontokban személyesen megkóstolhatják a gyermekeik ételeit, és azokról véleményt is formálhatnak.
A közétkeztetéssel kapcsolatos változásokról korábban a kerületi intézmények vezetőivel és a szülői munkaközösségekkel történt egyeztetéseken bemutatott prezentáció ide kattintva ismerhető meg.