A szakemberek vizsgálata szerint a gépházban lévő egy, az irányváltó működéséhez nélkülözhetetlen levegőcső tönkrement, emiatt a hajó mozgásképtelenné vált, melynek következtében a Mahart tulajdonában lévő, Petőfi híd alatti ponton acél tartóköteléhez sodródott. A műszaki hiba észlelésekor a matróz lehorgonyzott, így a hajót biztonságosan rögzítette.
Természetesen a kapitány azonnal tájékoztatta a vízirendészetet, ezzel párhuzamosan a műszaki szakemberek is néhány percen belül a helyszínre értek, majd a hajón tartózkodó utasokat kiszállították a partra. A vízirendészet jegyzőkönyvet vett fel az esetről, de mivel személyi sérülés nem történt, anyagi kár nem keletkezett, így az esetet lezárták. A levegőcsövet rövid idő alatt kicserélték a munkatársaink, ezután a hajó ismét forgalomba állt, és üzemzárásig hiba nélkül közlekedett.
A BKV közleménye szerint az utasok nem voltak veszélyben, a személyzet természetesen fel van készülve az esetleges műszaki hibák gyors elhárítására.