A Petőfi Általános Iskolában lakossági fórumon tájékoztatta március 1-jén a Kelenföld–Martonvásár–Székesfehérvár vasútvonal környékén élőket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arról, milyen fejlesztések várhatók a vasútvonal mentén. A MÁV 30a számú, Kelenföld és Tárnok között egyvágányú, tovább kétvágányú villamosított vasúti fővonala a Balaton és Velencei-tó miatt turisztikailag kiemelt vasútvonal. A fórumon Rozsi Gábor, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektfelelőse röviden elmondta, hogy a vasútvonal évtizedek óta nem esett át felújításon, így mára igencsak időszerűvé vált. A renováció nagyrészt uniós pénzből történik, és miután elkészül, a vasúti pálya alkalmas lesz arra, hogy a szerelvények 160 km/órás sebességgel haladjanak rajta. A fejlesztés másik fontos eredménye, hogy a már meglévők mellé egy új sínpár is kerül, továbbá a vasúti töltés mellett 17 km hosszan zajvédő fal épül. A vasútvonal mentén öt új P+R parkoló is lesz, ami lehetőséget biztosít az agglomerációból érkezőknek, hogy autóikból vonatra szálljanak. A vasutat keresztező forgalom kapcsán a környező lakóövezeteket ezen túl biztonságos gyalogos aluljárókon keresztül lehet majd megközelíteni. Végül a fejlesztésnek hála átépül az Albertfalva állomás is. A fórumon a lakosság is elmondhatta panaszait, kérdéseit. Elhangzott az az aggodalom, hogy a napközbeni zavartalan vasúti forgalom érdekébent előfordulhat az éjszakai munkavégzés. A kivitelező hangsúlyozta, igyekeznek majd tekintettel lenni a helyi lakosokra. A panaszok között felmerült az is, hogy a helyben lakók túl későn kaptak tájékoztatást a fejlesztésről. A jelen lévő önkormányzati munkatársa kifejtette, a beruházás nem Újbuda Önkormányzata fennhatósága alá tartozik, ezért kezdeményezte, hogy a kivitelező, valamint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. rendszeresen tájékoztassa a kerületi önkormányzati vezetést, és a helyi médiának is nyújtsanak információt.