Az országgyűlés először 2003-ban kérte fel az Állami Számvevőszéket, hogy a választásokhoz igazodva a ciklus alatt egy alkalommal a kiemelt költségvetésű önkormányzatok (megyei, megyei jogú városi, városi és fővárosi kerületi) gazdálkodási rendszerét átfogó ellenőrzés alá vonja. Újbuda Önkormányzatánál az első ilyen ellenőrzésre 2005-ben került sor, most a 2007-2010 közötti időszak elemzését fejezte be a szervezet. Az ÁSZ négyéves ciklusonként vizsgálódik, de volt olyan önkormányzat - így a XI. kerület is - amelynél 5 év elteltével indult meg az ellenőrzés. Dr. Sepsey Tamás, az ÁSZ főigazgató-helyettese elmondta, a vizsgálat, melynek elsődleges célja a pénzügyi-költségvetési egyensúly értékelése volt, megállapította, az újbudai önkormányzat gazdálkodása kiegyensúlyozott, pénzügyi helyzete kiemelkedően jó. Hozzátette, a helyhatóság mind a három év során jelentős mértékű tartalékot is felhalmozott. A kerület továbbá azon kevesek közé tartozik, amelyek nem vettek fel hitelt működési költségeik fedezésére. Az ellenőrzés azonban olyan területekre is kiterjedt, mint az Európai uniós források igénylésére és felhasználására való felkészültség, vagy a közérdekű gazdasági adatok nyilvánossági szintje. A jelentés mindkét kérdésben hiányosságokat állapított meg. A vizsgálati anyag kitért a gazdálkodás szabályos működéséhez szükséges belső kontroll állapotára is. Az elemzés ezen belül a négyből egy területen, a szakmai teljesítési igazolások, és utalványi ellenjegyzések esetében nyilatkozott elmarasztalóan. A gyenge minősítés többnyire a pályázati pénzek és sikerdíjak kifizetését érintik. Sepsey Tamás megjegyezte, mivel öt évvel ezelőtt is ugyanez az eredmény született, a hiba kijavításának elmulasztása okán javaslatot tesz a polgármesternek, terjessze a képviselő-testület elé a jegyző felelősségre vonásának ügyét. A jelentés többek között azt is megállapította, az önkormányzatnak tartozása van az a Főváros felé, amit idáig nem fizetett ki. Hoffmann Tamás polgármester a jelentésre reagálva elmondta, mindent megtesznek a hibák elhárítására, hiszen a hivatal érdeke, hogy a szabálytalanságok elkerülése érdekében a működési kontroll erős legyen. Hangsúlyozta, az önkormányzat eddig ugyan nem vett fel likviditási hitelt, mostanra azonban az előző vezetés tévedése miatt a vagyoneladásból tervezett bevételei nem teljesültek. A közeljövőben a kiadások fedezésére kölcsön felvételére lesz szükség - jelezte előre a kerület vezetője. Az ÁSZ jelentése megállapításokat és javaslatokat tartalmaz, melynek alapján az adott település polgármesterének intézkedési tervet kell készítenie a hiányosságok rendezéséről. Ezt az ÁSZ elnöke kapja kézhez, az ígért feladatok elvégzését pedig az állami szerv ellenőrzi majd.