Kerületünk

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 20. szombat, Tivadar

60+ Médiaműhely: Társasházi kedvezmény, avagy ügyes árukapcsolás

Kerületünkben is meghirdette az UPC a társasházi kedvezményt. Üzletkötőik felkeresték a mi házunkat is, hogy újabb "áldozatokat" szedve magukhoz láncolják őket legalább egy évre. Azt azonban "elfelejtették" közölni a gyanútlan előfizetőkkel, hogy nem kell az összes lakónak igénybe venni a kapcsolt szolgáltatást. Ugyanis, elég, ha valamivel több, mint a lakók fele köt szerződést, akkor a többiek is élvezhetik az olcsóbb kábeltévé szolgáltatást. Igaz ehhez 1 évre elő kell fizetni a szolgáltató kábeltelefonjára is.

Az ügyes árukapcsolás és "röghöz kötés" eredményeként, aki eddig 3.980-at fizetett a bronz csomagért, az ezután a telefonnal együtt 2605.- Ft-ot fog fizetni.

A júniusi szerződéskötések után, július első hetében beszerelték a lakásokba a telefonvonalakat. Az igazi meglepetés azonban ezután következett. A kábeltévé előfizetők az előzőekben közöltekkel ellentétben, nem a kedvezményes előfizetői díjas számlákat kapták meg, hanem a régi előfizetésüknek megfelelő összegűt.

Ügyes!
A szolgáltatónak megint sikerült több száz embert becsapnia. Nem ez az első eset. (Talán többen emlékezzenek arra, amikor megpróbálta az előfizetőket megsarcolni a papír alapú számla miatt. Akkor ezt elbukta.) Most beszedte azt az előfizetői díjat, ami már nem aktuális, majd 1,5 hónapig ő használja az előfizetők pénzét! A megkapott emelt díjas számla kézhezvételekor az ügyfélszolgálaton, telefonon közölték, hogy majd a későbbiekben jóváírják a különbözetet.

Kérdezem, hogy ha a szerződések megkötése június utolsó heteiben történt, a szerelést ezt követően végezték el, akkor miért kellett mégis az emelt, jogtalan összegről kiállítani a számlákat, és ezzel becsapni az előfizetőket.

Sok nyugdíjas és régi előfizető örült annak, hogy olcsóbban tud TV-t nézni, de az a tény, hogy a kábeltelefon percdíja sokkal drágább hálózaton kívül, csak a szerződés utólagos megküldése után derült ki.

Ha már a régi előfizetőkre is gondolt az UPC, nem lett volna korrekt eljárás, hogy az üzletkötők pontos, kimerítő tájékoztatást adjanak? Ha ezt megtették volna, biztos nem az átverés marad meg a szolgáltatást igénybevevők emlékezetében, hanem maradéktalanul örülnének annak, hogy tényleg fontosak a szolgáltatónak a hűséges régi előfizetők.

A hab a tortán, hogy most kevesebb csatorna van ugyanannyiért a csomagban!

sztorma - 60+ Médiaműhely (2009. 08. 27.)