Kerületünk

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 18. csütörtök, Andrea, Ilma

Átadták az Alsóhegy utca új szakaszát

Elsősorban a nyugati irányból a városba érkező forgalom miatt túlzsúfoltak Újbuda útjai. Mivel az autóforgalom jócskán meghaladja az utak kapacitását, azok burkolata idő előtt tönkremegy. A hibákat folyamatosan javítani kell, illetve az arra alkalmas földutakat át kell építeni és be kell vonni az úthálózatba.

Legutóbb az Alsóhegy utca új szakaszát korszerűsítették, az eddig burkolat nélküli területre korszerű úttest és járda került. Egy sikeres uniós pályázat eredményeként augusztus elején az Alsóhegy utca addig burkolat nélküli szakasza bekapcsolódott a XI. kerületi közlekedés vérkeringésébe. Az új út gyakorlatilag a már meglévő burkolt útszakasz folytatásaként 510 méter hosszúságban, a Bocskai út és Daróczi út között épült meg. Az elhagyatott, hajléktalanok lakta terület és a korábbi roncsautótelep képe igencsak megváltozott. - Nagyon ritka, hogy egy kerületi önkormányzat önmagában ilyen nagyságrendű forrást nyerjen uniós pályázaton - mondja Lakos Imre, Újbuda alpolgármestere. - A közel 200 milliós beruházásra nyílt közbeszerzési eljárással választottunk kivitelezőt. Újbuda ellenzéki vezetésű Közbeszerzési Bizottsága felügyelte a folyamatot, minden zökkenőmentesen, követhető, átlátható formában zajlott. A nyertes kivitelező a COLAS–Eger Zrt. lett. Manapság igen ritka, hogy egy ilyen nagyságrendű önkormányzati beruházást semmilyen kritika nem ér, hogy senki nem köt bele a pénzügyi, a pályázati és a kivitelezési folyamatba. A projektet a Közép- Magyarországi Operatív Program keretén belül, az arra hivatott Pro Régió szigorú felügyelete mellett valósítottuk meg, összköltsége pontosan 190 millió forint volt. Ebből az útépítés költsége 175,8 millió forintot tett ki. A támogatás összege 127 és fél millió forint, az önkormányzat tehát saját forrásból 62,7 millió forintot áldozott erre a beruházásra. A friss útszakaszon kétszer egy sávon közlekednek az autók, és az úttest mellett akadálymentes járdát, illetve parkolót alakítottak ki. A Karolina úti csomópontban a gyalogosforgalom számára új nyomógombos jelzőlámpát helyeztek el. Az út bal oldalán két méter széles lett a járda. A kiemelt szegélyeket ezek környezetében akadálymentesítették, azaz lesüllyesztették. A burkolati jelek tartós, plasztikus kivitelűek. Mivel a környéken a parkolás elég nehézkes, az új szakaszon most mintegy száz autó parkolását sikerült megoldani. Mint azt Lakos Imre elmondta, az útépítési program folytatódik, elsősorban azokat a földutakat szeretnék közművesítés után korszerűsíteni a kerületben, amelyek szilárd burkolattal kényelmesebbé tehetik a közúti közlekedést.